עמוד ראשי: הבדלים בין גרסאות בדף
(←הבהרה) |
|||
שורה 3: | שורה 3: | ||
== הבהרה == | == הבהרה == | ||
− | '''הערכים המופעים כעת באתר הינם ראשוניים בלבד, ובע"ה עוד יחלו בהם שיפורים מפליגים בסגנון ובעריכה, נשמח | + | '''הערכים המופעים כעת באתר הינם ראשוניים בלבד, ובע"ה עוד יחלו בהם שיפורים מפליגים בסגנון ובעריכה, נשמח לקבל הערות והארות.''' |
== חברי המערכת == | == חברי המערכת == |
גרסה מ־00:08, כ"ז בניסן ה'תשע"ו
'תורת הגאולה' הוא ספר ערכים בנושאי גאולה ומשיח, מאות הערכים באתר יקיפו בע"ה את כל נושא הגאולה מכל פרד"ס התורה. לחשיבות לימוד זה ראה ערך לימוד ענייני גאולה ומשיח.
הבהרה
הערכים המופעים כעת באתר הינם ראשוניים בלבד, ובע"ה עוד יחלו בהם שיפורים מפליגים בסגנון ובעריכה, נשמח לקבל הערות והארות.
חברי המערכת
פרוייקט זה הוא פרי יוזמתם של קבוצת שלוחים, ומשתתפים בעריכתו צוות של אנ"ש. אם ברצונכם להיות שותף שלח אימייל לכתובת ל-zushe@mashiach.ca או ל-mendy@karmiel.co.il.
ערכים חדשים
- אין בין דוד בא עד שיכלו נשמות מהגוף
- אין בן דוד בא אלא בהיסח הדעת
- בחזקת משיח
- בר נפלי
- חיוורא של בית רבי
- חמורו של משיח
- ירושלים לעתיד לבוא
- כינורו של משיח
- לויתן
- מלחמת גוג ומגוג
- עתיד חזיר להטהר
- שור הבר
- תחיית המתים
- תפילה בימות המשיח
דבר מלכות
"השאלה היא: כיוון שכבר נסתיימו "מעשינו ועבודתינו כל זמן משך הגלות" - מהי ה"דרך ישרה" (הקלה והמהירה ביותר מבין כל דרכי התורה) שיבור לו האדם (כללות בני-ישראל) שגמר ענייני העבודה כדי לפעול התגלות וביאת המשיח?
והמענה לזה - "כל שהיא תפארת לעושיה ותפארת לו מן האדם":
"תפארת" - קאי על התורה ("תפארת זו מתן תורה"), שמצד גודל מעלתה בכוחה לחבר ב' התנועות דרצוא (קירוב ודביקות להקב"ה, "תפארת לעושיה") ושוב (המשכה למטה, "תפארת לו מן האדם"), שהאורות העליונים יומשכו וייתגלו בכלים, שעל-ידי זה מתגלה עניינה האמיתי של הגלות (אורות עליונים), באופן שמושלל עניין הגלות כפשוטו, גאולה שאין אחריה גלות.
...כיוון שמשיח צדקנו עומד לבוא תיכף ומיד, אבל עדיין לא בא בפועל, שלכן דרושה ההשתדלות האחרונה... של כל אחד ואחת מישראל להביא את המשיח, צריכה להיות הפעולה (לא על-ידי מלכות בטהרתה, עניינו של מלך המשיח עצמו, אלא) על-ידי "מלכות שבתפארת", כלומר, עניינו של מלך המשיח (מלכות) כפי שהוא בתורה (תפארת)... שעל-ידי התורה (עניינו של משיח בתור "רב") נמשכים ומתגלים האורות העליונים דהגאולה (עניינו של משיח בתור "מלך") באופן פנימי.
ובפשטות: "תפארת" - הוא עניין לימוד התורה, ו"מלכות שבתפארת" - הוא לימוד התורה בענייני מלך המשיח ובענייני הגאולה שנתבארו בריבוי מקומות,
בתורה שבכתב (ובפרט "בדברי הנביאים... שכל הספרים מלאים בדבר זה") ובתורה שבעל פה, בגמרא (ובפרט במסכת סנהדרין ובסוף מסכת סוטה) ובמדרשים, וגם - ובמיוחד - בפנימיות התורה, החל מספר הזוהר (ש"בהאי חיבורא דילך דאיהו ספר הזהר כו' יפקון ביה מן גלותא ברחמים"), ובפרט בתורת החסידות (שעל-ידי הפצת המעיינות חוצה אתי מר דא מלכא משיחא), בתורת רבותינו נשיאינו, ובפרט בתורתו (מאמרים וליקוטי-שיחות) של נשיא דורנו - מעין ודוגמה והכנה ללימוד תורתו של משיח, "תורה חדשה מאתי תצא", שילמד לכל העם פנימיות התורה (טעמי תורה), ידיעת אלוקות ("דע את אלוקי אביך"), כפסק-דין הרמב"ם ש"באותו הזמן... יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כו'" -
וההוספה בלימוד התורה בענייני משיח והגאולה ("מלכות שבתפארת") היא ה"דרך ישרה" לפעול התגלות וביאת המשיח והגאולה בפועל ממש."
(מהתוועדות שבת-קודש פרשת תזריע-מצורע - ו' באייר ה'תנש"א; ספר-השיחות ה'תנש"א, כרך ב, עמ' 498-497, 501)