אבן מקיר תזעק: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך תורת הגאולה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
על פי נבואת חבקוק <ref>(ב, יא)</ref> לעתיד לבוא אף הדומם והצומח ידבר ויוכיחו את האדם על מעשיו הלא טובים. חז"ל דורשים (תענית יא, א): לעתיד לבוא אבני ביתו של אדם וקורות ביתו מעידים בו שנאמר "כי אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה".
+
על פי נבואת חבקוק<ref>(ב, יא)</ref> לעתיד לבוא אף הדומם והצומח ידבר ויוכיחו את האדם על מעשיו הלא טובים. חז"ל דורשים<ref>(תענית יא, א)</ref>: לעתיד לבוא אבני ביתו של אדם וקורות ביתו מעידים בו שנאמר "כי אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה".
  
 
במדרש תהילים (עג) נאמר: אמר רבי שמעון חסידא: בעולם הזה אדם הולך ללקוט תאנים בשבת, אין התאנה אומרת כלום. אבל לעתיד לבוא אדם הולך ללקוט תאנה בשבת, היא צווחת ואומרת: 'שבת היום'".
 
במדרש תהילים (עג) נאמר: אמר רבי שמעון חסידא: בעולם הזה אדם הולך ללקוט תאנים בשבת, אין התאנה אומרת כלום. אבל לעתיד לבוא אדם הולך ללקוט תאנה בשבת, היא צווחת ואומרת: 'שבת היום'".

גרסה מ־13:09, כ"ה בניסן ה'תשע"ו

על פי נבואת חבקוק[1] לעתיד לבוא אף הדומם והצומח ידבר ויוכיחו את האדם על מעשיו הלא טובים. חז"ל דורשים[2]: לעתיד לבוא אבני ביתו של אדם וקורות ביתו מעידים בו שנאמר "כי אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה".

במדרש תהילים (עג) נאמר: אמר רבי שמעון חסידא: בעולם הזה אדם הולך ללקוט תאנים בשבת, אין התאנה אומרת כלום. אבל לעתיד לבוא אדם הולך ללקוט תאנה בשבת, היא צווחת ואומרת: 'שבת היום'". אחד מפתגמי אדמו"ר הריי"צ (היום יום, טו אד"ר): "על לעתיד לבוא כתוב: "אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה". עכשיו שותק הדומם, דורכים עליו והוא שותק. אבל יבוא זמן בגילוי של לעתיד, שהדומם יתחיל לדבר, לספר, והוא ידרוש, באם בעת ההליכה לא חשבו או דיברו דברי תורה, למה דרכו עליו.

האדמה שדורכים עליה, שאלפי שנים, מששת ימי בראשית, דרכו עליה בינתיים כמה ברואים בעלי חיים כו', עד שידרוך עליו יהודי, שני יהודים, וידברו דבר תורה. ובאם לאו - אומרת היא: הרי אתה כמו בהמה".

  1. (ב, יא)
  2. (תענית יא, א)