שלש ארצות: הבדלים בין גרסאות בדף
(יצירת דף עם התוכן "כאשר הבטיח הקב"ה לאברהם בברית בין-הבתרים שינחלו בניו את הארץ, מנה הקב"ה עשר ארצות. אולם בע...") |
|||
שורה 4: | שורה 4: | ||
ברוחניות העניינים, שבע הארצות אותן נחלו עם ישראל בזמן הגלות שייכות לז' המידות, שעיקר העבודה בזמן הגלות היא תיקון ובירור המידות. לעתיד לבוא תהיה העבודה גם בזיכוך ג' המוחין, כפי שהן לכשעצמם ולא ככלי לתיקון המידות, שכנגדם ג' ארצות. | ברוחניות העניינים, שבע הארצות אותן נחלו עם ישראל בזמן הגלות שייכות לז' המידות, שעיקר העבודה בזמן הגלות היא תיקון ובירור המידות. לעתיד לבוא תהיה העבודה גם בזיכוך ג' המוחין, כפי שהן לכשעצמם ולא ככלי לתיקון המידות, שכנגדם ג' ארצות. | ||
+ | |||
+ | [[Category:ערכים קצרים]] |
גרסה מ־19:38, כ"ה בניסן ה'תשע"ו
כאשר הבטיח הקב"ה לאברהם בברית בין-הבתרים שינחלו בניו את הארץ, מנה הקב"ה עשר ארצות. אולם בעת הנחלת הארץ בפועל, נחלו עם ישראל רק ז' ארצות, ואילו שלשת הארצות הנותרות: הקיני, הקניזי והקדמוני עתידים בני ישראל לנחול רק לעתיד לבוא בביאת המשיח.
חז"ל נחלקו מה הן אותן ארצות (תלמוד ירושלמי, פ"ו ה"א): "רבי יהודה אומר ערבייא שלמייא נבטייא רבי שמעון אומר אסיא ואספמיא ודמשק ראליעזר בן יעקב אומר אסייא וקרתיגנא ותורקי רבי אומר אדום ומואב וראשית בני עמון". דעה נוספת מובאת במדרש רבה (במדבר רבה, פרשת נשא, פי"ד) כי ארצות אלו הן מואב, אדום ופלשתים.
ברוחניות העניינים, שבע הארצות אותן נחלו עם ישראל בזמן הגלות שייכות לז' המידות, שעיקר העבודה בזמן הגלות היא תיקון ובירור המידות. לעתיד לבוא תהיה העבודה גם בזיכוך ג' המוחין, כפי שהן לכשעצמם ולא ככלי לתיקון המידות, שכנגדם ג' ארצות.