בר נפלי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך תורת הגאולה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "המשיח נקרא בחז"ל "בר נפלי", ומלשון הפסוק "ביום ההוא אקים את סוכת דוד הנופלת". גם לגבי דוד המ...")
 
שורה 4: שורה 4:
  
 
הטעם שלדוד לא נגזרו חיים מלכתחילה כי דרגתו, ספירת המלכות שעניינה דיבור, וקודם שנמשך בה גילוי מבחי' חכמה עילאה, ספירת המלכות היא בהעלם. כך גם אצל מלך המשיח שבזמן הגלות עם ישראל, בחינת מלכות, נמצאים בגלות, "כרחל לפני גוזזיה נאלמה", בלי גילוי והתגלות מלך המשיח היא על-ידי המשכה מלמעלה (ע"פ תפארת לוי-יצחק, בראשית סמ"ו).
 
הטעם שלדוד לא נגזרו חיים מלכתחילה כי דרגתו, ספירת המלכות שעניינה דיבור, וקודם שנמשך בה גילוי מבחי' חכמה עילאה, ספירת המלכות היא בהעלם. כך גם אצל מלך המשיח שבזמן הגלות עם ישראל, בחינת מלכות, נמצאים בגלות, "כרחל לפני גוזזיה נאלמה", בלי גילוי והתגלות מלך המשיח היא על-ידי המשכה מלמעלה (ע"פ תפארת לוי-יצחק, בראשית סמ"ו).
 +
 +
[[Category:ערכים קצרים]]

גרסה מ־19:19, כ"ה בניסן ה'תשע"ו

המשיח נקרא בחז"ל "בר נפלי", ומלשון הפסוק "ביום ההוא אקים את סוכת דוד הנופלת". גם לגבי דוד המלך מצינו שנקרא "בר נפלי", אבל מטעם אחר: מצד שנותיו כפי שנגזרו לו היה אמור דוד המלך להוולד כנפל, בלא חיים, והעניקו לו אדה"ר והאבות חיים ובזכות שנים אלו חי שבעים שנה.

על אף שטעם השם שונה בין דוד המלך למלך המשיח, הרי העובדה שלשניהם שם זהה, מראה על קשר משותף:

הטעם שלדוד לא נגזרו חיים מלכתחילה כי דרגתו, ספירת המלכות שעניינה דיבור, וקודם שנמשך בה גילוי מבחי' חכמה עילאה, ספירת המלכות היא בהעלם. כך גם אצל מלך המשיח שבזמן הגלות עם ישראל, בחינת מלכות, נמצאים בגלות, "כרחל לפני גוזזיה נאלמה", בלי גילוי והתגלות מלך המשיח היא על-ידי המשכה מלמעלה (ע"פ תפארת לוי-יצחק, בראשית סמ"ו).